Kevin Murphy Texture Master

18:47:29 2011-10-02
Kevin Murphy som utformat denna produkten är stylist och har stylat modeller till stora modevisningar och ligger bakom stylingen av modellerna till många Vouge omslag. Det började med att han insåg hur alla modellernas hår inte pallade med alla produkter som de hade i håret varje dag. Han började istälet andvända hudvårdsprodukter eftersom att de är mycket skonsammare. Tillslut utformade han denna spray som sägs vara den skonsammaste stylingprodukten just nu. Jag har provat den!
Jag som tuperar mitt hår i stort sett varje dag för att få det stort och fluffigt brukar bara använda kam, borste och hårspray. Ingen stylingprodukt som denna. Jag gjorde först grundtuperingen (tuperar med kammen längst inne vid hårbotten). Sedan sprayade jag denna nära hårbotten och väntnade tills det torkade. (det kändes ganska kladdigt, tog ca 3 min att ''torka'') Sedan stack jag in fingrarna i hårbotten och började ruffsa. Håret blev stort. Det blev som på bilden. Sedan när jag väl gjorde en frisyr utan det blev tuperingen tätare och fylligare än vad den varit förut.
+++ Tätare och fylligare tupering. Det blir fett STORT
--- Det tog längre tid än vad jag är van vid och svårare att borsta ur än vanlig tupering. Dock är jag ganska snabb att tupera eftersom att jag har gjort det ganska många gånger, typ varje dag i tre år, dessutom är mitt hår lätttuperat eftersomm att det är så blekt och strävt.
Kan tänka mig att denna produkt passar bättre till mindre slitna hår som inte kan få håret tillräckligt stort och fluffigt med bara vanlig tupering. Om det är lite glidit, tunnt eller blankt.

Kommentarer
Postat av: Josefine

grymt ju, kanske man ska testa..

2011-10-04 @ 11:34:42
URL: http://starstorm.blogg.se/
Postat av: mia

den där måste jag nog testa! tips på vart man kan köpa den/vad den kostar? :>

2011-10-04 @ 11:43:08
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: tygkassar

Ja var kan man köpa den :)

2011-10-04 @ 20:09:18
URL: http://tygkassar.blogg.se/
Postat av: Ann

Finns att köpa på www.solohairdressing.com

Perfekt produkt för den som gillar volym

2012-01-31 @ 10:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback