Mycket har hänt sen sist

21:40:00 2014-10-06
 
Jag har flyttat till min första egna lägenhet. Räknar inte internatet på modeakademin för där tog de hand om oss som barn. Nu bor jag i Borås och har precis påbörjat min drömutbildning. Allt är fantastiskt och det borde kännas bättre än det gör. Den första månaden i skolan har varit... sådär. Jag har haft så höga förhoppningar och varit så förväntansfull och hittills har skolan inte vägt upp till mina förväntningar. Vi har haft en kurs som heter designmetodik - den innehöll inte något av det jag hade hoppats på. Jag har fått bra kunskap som är viktig att ha i framtiden men det kliar fortfarande i fingrarna och jag vill bara få börja arbeta praktiskt. 

Jag har även varit sjuk i mer än tre veckor nu och det gjorde mig även lite less eftersom att jag inte hade någon kraft till någonting. Jag börjar känna mig friskare, trots daglig huvudvärk börjar jag äntligen få min kraft tillbaka och även min positivitet. 
 
I helgen var jag och vilade upp mig i stugan på kusten och idag började vi en ny kurs i skolan, designmetodiken är avslutad och jag är fruktansvärt glad över detta faktum. Så nu är det nya tag. Den nya kursen kommer förmodligen inte vara den kreativaste heller - estetisk teori, historia och samtid. Klädhistoria har aldrig varit en favorit, historia öht har aldrig varit säskilt intressant enligt mig, men - vi har fått i uppgift att rekonstruera ett historiskt plagg, med Kumi Kawaji som gästlärare, som är supercool, och vilket även betyder att vi äntligen kommer få sy - som jag är superglad för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback